RM2012.reismee.nl

Op reis naar Santiago

Gelukkig nieuw jaar iedereen! We hebben, denken we twee keer de jaarwisseling gevierd. Er werd niet afgeteld in het vliegtuig. Op een gegeven moment riep de gezagvoerder om dat het 12 uur was en hij wenste iedereen een goed nieuw jaar waarna er werd geklapt. Als aperitief konden we champagne bestellen dus dat hebben we uiteraard gedaan, proost op 2012! Op het scherm werd de plaatselijke tijd niet aangegeven dus we gokken dat we twee keer 2012 hebben kunnen inluiden.

De bubbels waren nog niet doorgeslikt of de gezagvoerder vroeg naar een doktor in het vliegtuig. Niet veel later kregen we te horen dat we terug zouden vliegen naar Lissabon. Een passagier had dringend medische hulp nodig. De luchthaven van Lissabon zag er verlaten uit alleen rond ons vliegtuig verzamelden zich brandweer, ambulance en grondpersoneel.

Het oponthoud heeft ongeveer 2,5 uur geduurd daarna konden we onze reis voortzetten. We hebben allebei goed kunnen slapen, met z'n tweetjes hadden we drie stoelen ter beschikking dus dat was wel lekker.

Op de luchthaven liep alles gesmeerd, de bagage lag al op ons te wachten toen we bij de immigratiedienst vandaan kwamen en ook een bus naar het centrum hadden we snel gevonden. Nadat we een hotel hadden gevonden toch nog een paar uur geslapen voordat we op pad gingen om wat te gaan eten. 1 januari is waarschijnlijk net als in Nederland een feestdag want het viel niet mee om een restaurant te vinden waar we wat konden eten. Een beetje achteraf hebben we uiteindelijk een klein pizzatentje gevonden.

Na een goede nachtrust zijn we nu weer helemaal fit en kunnen we er tegen. Bij het ontbijt zagen we op de televisie dat in het Nationale Parque Torres del Paine brand is uitgebroken. Er is een Israëlische toerist aangehouden op verdenking van brandstichting. In dit park wilden we een trekking van 8 dagen gaan maken, hopelijk is de brand dan geblust en is het park weer open voor bezoekers. We hadden ons erg verheugd op dit park, we zullen onze vingers gekruist houden.

Vroeg op om naar de vismarkt te gaan maar dat had niet gehoeven, de Chilenen wilden waarschijnlijk nog even uitslapen of er is op de feestdag niet gevist want er was niet veel handel.

Ondanks dat Santiago een grote stad is, is het er niet hectisch maar vrij relaxed. Af en toe herkennen we wat van onze reis van 11 jaar geleden maar over het algemeen is alles nieuw voor ons.

marjolein

Hoi Rob en Mieke,

Allereerst een gelukkig nieuwjaar. Fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn. Jammer van het oponthoud onderweg. Geniet lekker van alle indrukken en het releaxe leventje.

Groetjes Marjolein.

Dim

Mieke en Rob,

Ook de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Hans v Steen

Hoi Rob & Mieke,

Zoals elk jaar veel geluk en gezondheid toegewenst. Rob, je hebt wel de speech van Marcel gemist. Wordt waarschijnlijk gecompenseerd door de belevenissen daar. ;o) De postcodeloterijhoofdprijs (3 x woordwaarde) is in Breda gevallen. Net niet bij ons. Anders had ik wel een goede reisbestemming geweten. groten... Hans

Jan en Ira

Hallo luitjes,

allereerst de beste wensen voor 2012, jullie kunnen het nieuwe jaar niet passender beginnen! Alleen jammer van de brand in het park, we lezen dat er bijn 13000 hectares verloren zijn gegaan! Hopen voor jullie dat alle brandhaarden snel onder controle zijn en dat jullie dit prachtige gebied kunnen gaan verkennen. Groetjes, Jan en Ira

Petra

Hey free & courages people!

GELUKKIG NIEUWJAAR! Hopelijk brengt het veel verrassingen, inspiratie en geluk!

Fijn om te horen dat jullie na wat oponthoud goed gearriveerd zijn. Het genieten van de vrijheid is begonnen!

Liefs, Peet

Theo en Lies

Beste Mieke en Rob,

Wij wensen jullie een voorspoedig maar bovenal gezond 2012 toe.

Groeten van Theo en Lies

Marcel Dannenberg

Hey Rob en Mieke,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar. Eindelijk is de reis begonnen na wat op onthoud, nu kunnen jullie eindelijk gaan genieten van jullie vrijheid!

Leuk om op deze manier toch stiekem met jullie mee te reizen

Veel Plezier

Gr Marcel Dannenberg

Dirk

Hej hej!
Leuk jullie eerste berichten te lezen. Ik hoef in ieder geval niet te vragen of er nog iets spannends is gebeurd. Hele fijne en inspirerende reis toegewenst.
Groetjes!

Kees

Hoi Rob en Mieke,
Proost zal ik maar zeggen. Niet iedereen kan 2x nieuwjaar vieren. :) Hopelijk dat jullie toch nog een lekker visje hebben kunnen scoren... Succes met voortgang. Enjoy

JOHAN DE BRUIN

Hallo Rob en Mieke,

Nog een gezond 2012 gewenst en een mooie en een fijne reis. Ik hoop toch dat jullie winterkleren en thermo-onderkleding meegenomen hebben inplaats van zomer kleren. Het is daar toch zomer, wat ik gelezen heb schijnt bij jullie daar te regenen en te sneeuwen. Jammer had nog een paar sneeuwboots te koop :). Mochten jullie toch interesse in hebben laat het dan weten dan stuur ik ze als nog op.

Het gaat jullie goed en wees voorzichtig tijdens deze
reis.

groetjes,

Johan.

Esther Terpstra

Een heel gelukkig nieuw jaar, wat voor jullie voor de helft in Zuid Amerika zal plaatsvinden. Erg bijzonder! Nog steeds jammer dat ik jullie zaterdag net gemist heb, maar gelukkig meteen een bericht en leuke foto's! Proost!.
Hoe is het nog met jullie en het park afgelopen? xxxEsther

Tim en Carolien

Rob en Mieke nog een heel fijn 2012 toegewenst, met veel liefde, geluk en goede gezondheid! Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen! We zullen regelmatig op jullie site meelezen en meeleven met al jullie avonturen!
Groetjes van Tim, Carolien, Jasper, Midas en Hidde en een pootje van Jack
p.s. de cranberry voorraad begint al te slinken!

Rob

Hoi Rob & Mieke,

Goed te lezen dat jullie goed aangekomen zijn. Weliswaar met een kleine vertraging, maar ach........tijd genoeg. toch?

Alle goeds en tot de volgende keer.

Mariette

Hi Mieke en Rob,
De allerbeste wensen voor 2012. Leuk om jullie reisverslag te lezen. Wel een leuke ervaring om 2x het nieuwe jaar in te luiden. Met twee keer dezelfde goede voornemens?
Ik hoop dat het nog gelukt is om in het park rond te trekken, maar dat lezen we de volgende verslag ronde. Heel veel reis plezier gewenst en we lezen graag jullie volgend verslag.
Grtz M

Cees en Annet van Gils

Hallo Rob en Mieke,
Ook wij volgen jullie helemaal, en hopen nog heel veel reisverhalen te lezen. Nog veel reis plezier.
Groetjes Cees en Annet